Thursday, May 3, 2012

Ngarutan #4: Goodbye

Assalamualaikum w.b.t.

I'm already 18 last month :0



Ya, dah semakin tua. Usia muda jangan disia-siakan. I want to paint my life with a lots of colours.. the things that He redha =) Sebenarnya kebelakangan ni idea untuk menulis itu ada, tapi untuk mencapai 'roh' untuk menulis (dan memaksa jemari bergerak di keyboard) sukar untuk datang. Memang banyak betul alasan, kan? Huih.

Jadi, bila tiada mood, saya hanya nak berbasa-basi tentang random things yang berlaku pada diri saya sekaranglah. Sukalah juga bila tak perlu bangun pagi bimbang tak siapkan kerja sekolah, lupa bangun studi, malas nak pergi perjumpaan, gosok baju sekolah dll. Selamat tinggal alam persekolahan~! I will not miss you, haha. Ok, itu tipu. (urgh, sebenarnya 50-50).




Dan saya juga ucapkan selamat tinggal kepada diri saya yang dulu; 'me' in sekolah menengah. Dunia luar tak sama macam dunia zaman sekolah, terutamanya di bumi wakaf tu, tempat menimba ilmu. Kalau boleh kan, bila dapat sambung belajar nanti tak mahu jumpa pun dengan orang yang kenal saya di sekolah menengah. Tapi itu memang mustahil berlaku. Hmmphh.. Yep.

Bukannya apa. Sebab sebenar rasa macam tu, saya tidak ingin orang melihat saya sebagai 'saya' sewaktu sekolah menengah dulu. No. I want to start with the new me. Start from the bottom. That nobody knows about my past. Let them know me just the usual girl, ordinary maybe? But I always just want to be an extraordinary. Haha ;p
Jadi, bila diorang kenal sebab saya 'just someone' mungkin itu lebih memudahkan 1st impression dan tiada apa-apa untuk di-cover atau.. erms. Susah nak terangkan benda ni sebenarnya. Masa lalu ni ibarat bayang-bayang kita. 

Biasalah, manusia ini penuh dengan assumptions. Bila dia tahu latar belakang kita, kadang-kadang ia membuatkan mereka akan letakkan kita pada sesuatu tempat yang tidak layak untuk kita. Serius. Kita tilik diri kita sudahla~ Ouch.



Darul Quran


Saya ada mention DQ merupakan salah satu impian saya untuk mempunyai spiritual yang tinggi (?), means, hafal ayat-ayat cinta-Nya. Mungkin bukan rezeki kut, saya tak lulus temu duga. ;(. Boleh je buat rayuan, tapi bila buat pertimbangan semula, mungkin ini bukan jalan yang terbaik untuk diri saya.


Ayah saya pun tak galakkan saya pergi. Sebab apa? Hee.. Itu bab lain, nanti akan diberitahu..hee~ (make it sounds like 'mystery' huh?)


Senior yang ada di DQ tiba-tiba contact, entah dari mana dia tahu saya dapat pergi ke temu duga. Dia ingin pastikan ada pelapis dari sekolah kami untuk ke sana. Masa tu, hati dah tak sedap. Kalau betul-betul lulus temu duga tu, kiranya niat saya untuk awal-awal ke sana dengan nak jadi "nobody" tu memang terkubur. 


Mungkin ada hikmah tak dapat. ;)


Dalam tidak disangka-sangka dapat Matrikulasi Pahang di Gambang dalam bidang sains. Rasa nak tergelak je, kenapalah dulu masa isi matrik pergi mintak sains? Kebanyakan kawan-kawan yang minta akaun dapat dekat Perlis.


Tentulah, matrik merupakan pilihan yang terakhir. Huhu. Tengah tunggu detik 7 Mei, keputusan UPU. Urgh.


Sekarang ni nak cuba update blog dengan banyak entri yang berfaedah sikit. Sebab nanti bila masuk U (insya-Allah) tak tau bila lagi boleh online. =)


Pen off.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...