Wednesday, December 1, 2010

a drop..




Bismillah.

Assalamualaikum w.b.t.

Just dropping by.. Uhh.

Masa kecl-kecil dulu, saya ni jenis yang pendiam amat. Kawan pun adalah dalam dua, tiga orang. Dan sifat pendiam itu berubah sedikit demi sedikit apabila usia meningkat dua belas tahun.. dan semakin menghilang apabila kaki menjejak ke sekolah menengah. Sebab apa? Sebab hanya saya seorang sahaja yang ke sini dari sekolah rendah tu. Hanya saya. Jadi, mungkin faktor yang cukup kuat di sini ialah saya mudah untuk memulakan sesuatu yang baru dalam diri saya; start with a new me apabila menginjak ke bumi wakaf tersebut.

Saya bukan yang jenis pandai berkawan pun sebenarnya. Sewaktu sekolah rendah saya 'bergerak' lebih kepada mengikut keadaan sekeliling. Orang buat lawak, saya ikut sekali. Orang diam, saya pun diam. Bila menginjak remaja, barulah saya boleh 'cari' diri sendiri.

Biasanya orang akan kata yang kalau perempuan berjalan confirm ada teman hatta ke tandas pun. Tapi jenis saya, saya boleh saja berseorangan ke mana saja dan boleh saja kalau ingin ditemani oleh sesiapa sahaja. Saya tidak suka kalau ada orang menunggu saya tetapi kebiasaannya itulah berlaku; yang memang membuatkan saya kesal.

Saya jarang memuji orang tetapi apabila saya sekali sudah memuji, memang saya ikhlas sungguh-sungguh. Saya memang kurang menyukai pujian sebab saya pun tidak suka memberi pujian.. kecuali jika ia kenyataan, bukanlah suatu pujian bagi saya.

Orang yang berkawan rapat dengan saya tahu bagaimana cara saya berkawan. Kalau berbicara tentang sesuatu topik mesti dengan nada bersungguh-sungguh.. tambah-tambah lagi kalau pasal buku. Uhuh..

Teman, maaflah. Saya bukan seorang kawan yang baik, namun cuba untuk jadi kawan yang baik. Sentiasa ke arah itu. Insya-Allah.

Masih belum terlambat kan kalau saya baru hendak ucap..



Selamat Hari Kawan Baik =)


2 comments:

  1. haish..mane ade xbaik..hannah sorg kwn yg baik pe...hehe//baik yg teramat sgt....=)

    ReplyDelete
  2. haish..nawok ar tuh echah..
    lebih2 plak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...