Thursday, June 2, 2011

Untuk awak



Awak,
Kita kawan kan?
Kita pernah bekerja bersama-sama
Kita berkongsi ketawa bersama
Berkongsi untuk menangis; mungkinkah?

Mungkin tidak
Sebab awak tidak mahu berkongsi
Awak menangis
Tapi awak tidak sanggup berkongsi dengan saya
Kata awak;

Kalau diceritakan pun tiada siapa yang boleh bantu
Hasilnya sama sahaja

Dan awak terus menghamburkan tangisan
Disaksikan oleh saya
dan mungkin dia; teman yang lain

Awak,
Saya sayang awak
Ingat tak,
Dahulu awak pernah bersungguh
Menasihati saya supaya kuat, tabah
Saya banyak belajar daripada awak

Awak,
Kenapa tiba-tiba awak berubah?
Mana diri awak yang dahulu?
Diri yang dahulu
Sentiasa memperjuangkan apa yang kita percayai bersama
Diri yang dahulu
Penuh semangat dan berkobar-kobar mempertahankan
Apa yang kita pegang bersama
Diri yang dahulu
Tegas dengan pendirian



Awak,
Awak sengaja menjauhkan diri daripada saya, ya?
Menjauhkan diri daripada kami?

Awak,
Kami sayang awak
Kami cuba tolong awak
Tapi awak tepis dengan dingin
Kata awak,
Awak tidak perlukan kawan dalam hidup awak

Awak,
Saya minta maaf.
Salah sayakah, awak berubah?
Salah sayakah, awak bersikap dingin seperti ini?
Awak, maafkan saya.

Awak,
Saya sayang awak
Jom kita kembali semula pada waktu ketika dahulu..
Bukan sekadar berkongsi suka,
Tetapi juga berkongsi duka.

Awak,
Saya tahu awak cuba untuk berubah
Dalam diri awak,
Awak rindukan diri awak yang dulu kan?
Saya juga rindukan diri awak yang dulu.

Pulanglah,
Saya sayang awak, teman..
Kita masih lagi kawan, kan?


KHAMIS , 2 JUN 2011
21:50

3 comments:

  1. ye awak,blik lah awak..kami rndu knangan bersama awak....
    wooo skematik elektronik molek ayt ak
    huhu

    ReplyDelete
  2. teringat pula dkt seorang kwn ni..
    sedih sngt x dpt tarik dia.. =(

    ReplyDelete
  3. ayat skematik elektronik macam familiar je =,=
    ..jangan lepaskan dia..
    marilah kita saling mendoakan..
    jangan kelak kita menyesal tak sudah..

    learn from others.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...